تا حالا به این فکر کردی که یه هدیه کوچیک مثل سالنامه، چطور میتونه تبدیل بشه به یه تبلیغ قدرتمند و بلندمدت برای کسبوکارت؟ اصلاً بعضی وقتا همین چیزای بهظاهر ساده، بیشترین اثر رو دارن! سالنامه تبلیغاتی، همون هدیهایه که اگه درست طراحی و پخش بشه، میتونه برندتو تا یکسال توی دید و ذهن مشتری نگه داره.
چرا سالنامه انقدر جواب میده؟
آدمها هنوزم با وجود گوشی و تقویم دیجیتال، عاشق نوشتن توی دفترن. یادداشت کارا، چکلیست روزانه، قرارهها... حالا فکرشو بکن هر بار که مشتری در سالنامهاشو باز میکنه، اسم و لوگوی برند تو هم جلوی چشه. این یعنی یه تبلیغ بیدردسر، بیهزینه ماهیانه و بدون مزاحمت!
سالنامه تبلیغاتی خوب، چه ویژگیهایی باید داشته باشه؟
-
طراحی شیک و حرفهای: ظاهر سالنامه خیلی مهمه. جلد شیک، کاغذ با کیفیت و رنگبندی جذاب باعث میشه مشتری بخواد هر روز ازش استفاده کنه.
-
لوگوی هوشمندانه: لوگو و اطلاعات برندتو جوری بذار که دیده بشه ولی توی ذوق نزنه. نه خیلی کوچیک، نه خیلی بزرگ!
-
صفحات کاربردی: جدا از تقویم، جا برای یادداشت روزانه، مناسبتها، اهداف ماهانه یا حتی جملات انگیزشی میتونه حس خوبی به مخاطب بده.
-
شخصیسازی: اگه بتونی سالنامههاتو برای هر مشتری یا هر دسته خاصی از مشتریها شخصیسازی کنی، چند قدم از رقیبا جلوتری!
چه زمانی بهترین موقع برای هدیه دادنه؟
آذر و دی ماه، بهترین زمان برای پخش سالنامهست. اون موقع همه دارن برای سال جدید برنامه میریزن و دنبال تقویم و دفترچهان. اگه تو اون زمان هدیهتو بدی، سالنامهت میره روی میز مشتری و تا آخر سال همونجا میمونه!
یه سال تبلیغ، فقط با یه هدیه!
شاید سالنامه یه هدیه ساده به نظر بیاد، ولی پشت همین سادگی، یه استراتژی تبلیغاتی فوقالعاده پنهونه. توی دنیایی که تبلیغات دیجیتال پر سر و صدا شده، این هدیه ساده و ملموس، یه راه آروم و مؤثره برای موندن توی دل مشتری.
منبع: https://jopenza.com/
- ۰ ۰
- ۰ نظر