مقدمه
تا حالا شده یه نامه رسمی یا یه بسته از طرف یه شرکت دریافت کنین و بلافاصله با دیدنش حس کنین با یه برند حرفهای طرفین؟ این دقیقاً تأثیر همون چیزیه که بهش میگن ست سازمانی. از کارت ویزیت گرفته تا سربرگ و پاکتنامه و حتی پوشهها و خودکارهای برندشده، همه اینا کنار هم هویت بصری یه شرکت رو شکل میدن و نشون میدن اون مجموعه چقدر روی برندش حساسه و حسابشده کار میکنه.
ست سازمانی یعنی چی؟
ست سازمانی در واقع یه مجموعه از ابزارهای چاپی و گرافیکی هست که برای مکاتبات و ارتباطات داخلی و خارجی شرکت استفاده میشه. مهمترین آیتمهای ست سازمانی عبارتان از:
-
سربرگ
-
کارت ویزیت
-
پاکت نامه
-
پوشه اداری
-
کارت پرسنلی
-
برگه یادداشت
گاهی شرکتها حتی مواردی مثل خودکار، لیوان، دفترچه یا تیشرت برندشده هم به ست سازمانیشون اضافه میکنن.
چرا ست سازمانی مهمه؟
-
هویت بصری برند رو تثبیت میکنه
وقتی همه چیز از رنگ و فونت گرفته تا لوگو و چینش محتوا با هم هماهنگ باشه، یه هویت منسجم از برند تو ذهن مخاطب شکل میگیره. -
اعتماد مشتری رو بیشتر میکنه
ظاهر حرفهای، یعنی شما به جزئیات توجه دارین. این باعث میشه مشتریها بیشتر به برندتون اعتماد کنن. -
متمایز شدن از رقبا
ست سازمانی خاص و منحصربهفرد باعث میشه تو بازار شلوغ امروز، برندتون دیده بشه و تو ذهن بمونه. -
انسجام در ارتباطات داخلی
همه کارکنان از یک الگوی مشخص برای مکاتبات استفاده میکنن و این، نظم سازمان رو بیشتر میکنه.
چه ویژگیهایی یه ست سازمانی حرفهای داره؟
-
طراحی ساده ولی شیک و هدفمند
-
هماهنگی رنگها با برند اصلی
-
استفاده درست از لوگو
-
فونت خوانا و رسمی
-
کیفیت بالای چاپ و کاغذ
طراحی ست سازمانی رو به کی بسپاریم؟
پیشنهاد میشه طراحی ست سازمانی رو به یه تیم حرفهای طراحی گرافیک بسپارین. چون این کار فقط چیدن لوگو و متن نیست؛ یه فرآیند تخصصیه که لازمه طراح، برندتون رو درک کنه و بر اساس اون یه هویت بصری منسجم بسازه. اگه طراحی اصولی باشه، میتونه سالها براتون کار کنه و اثرگذاری بالایی داشته باشه.
جمعبندی
ست سازمانی فقط یه سری برگه و کارت نیست؛ اینا ابزارهای مهمیان برای برقراری ارتباط حرفهای و ایجاد اعتماد تو ذهن مخاطب. اگه دوست دارین برندتون جدی گرفته بشه، ست سازمانی باید یکی از اولویتهای شما باشه.
منبع: https://jopenza.com/
- ۰ ۰
- ۰ نظر